ДПА-2016

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

Головна » Файли » По класах » 1-4 класи

Розвиток особистості учня на основі використання інноваційних технологій + Титульна сторінка

Скачати файл з сервера #1

Поділитись з друзями:

Назва: Розвиток особистості учня на основі використання інноваційних технологій + Титульна сторінка
Рік видання: 2012
Кількість сторінок: 10
Формат файлу: .doc
Розмір файлу: 0.1 Mb
Мова: українська

РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ НА ОСНОВІ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ


                                                                               Ні в кого не виникає сумніву, 
Що прогрес цивілізації залежить 
Виключно від обдарованих людей.
К.Перес "Обдаровані діти”. 

Інтерес у навчанні – є своєрідним епіцентром активізації навчання, розвитку Важливою проблемою сучасної школи є формування творчої активності учня і вчителя. Для вчителя важливо зробити навчальний процес творчим, осмисленим, активізувати всю пізнавальну діяльність школярів. 
В. О. Сухомлинський вважав, що майстерність учителя полягає в умінні вчити дітей мислити, кожний педагог повинен виховувати розум учнів, без цього школа перестане бути школою. Треба прагнути зробити навчання не простішим, а зрозумілішим. 
Розвиток творчих здібностей необхідно розпочинати з ранніх років, враховуючи наявні нахили дитини. Чим раніше починається розвиток здібностей, талантів, тим більше шансів на їх розкриття. У дитячому віці учень більше здібний до творчості, ніж у зрілому, тому що на нього не впливають різного виду стереотипи. 
Тому, перед вчителем стоїть завдання не повідомити матеріал і перевірити знання, а виявити досвід учнів щодо викладеної вчителями інформації. 
Найголовніше завдання вчителя в будь-якій ситуації –створити творчу атмосферу, більше того, педагог повинен розуміти психологічну сутність цього процесу. Це насамперед не насильне навчання, а заохочення до пізнання, повага інтелектуальної сили дитини. В початкових класах приорітети надаються розвивальній функції навчання, культу самостійності і нестандартності думки, який забезпечує здоровий інтелектуальний клімат класу. 
На сучасному етапі реформування освіти одне з головних завдань – створення необхідних умов для повноцінного розвитку і самореалізації громадянина України, як зазначалося на другому з’їзді працівників освіти. 
Сучасна епоха характеризується процесами становлення нової парадигми у філософії та теорії освіти. Вони взаємопов’язані й ускладнені багатоманітністю і суперечливістю висхідних положень і висновків. Однак їх спільність – у прагненні до реалізації завдань і концепції у практиці освіти; власне, це відмінна риса філософствування, яке сягає в глибину століть. 
За нової парадигми освіти пріоритетним у педагогічному мисленні став новий підхід до ролі учня в навчальному процесі. Саме учень винний стати центральною фігурою на уроці. Від творчої активності школярів, їхнього уміння спілкуватися з однолітками, з учителями залежить результативність уроку. Цю мету вирішує особистісно орієнтоване навчання. 
Особистісно орієнтоване навчання повинно надавати кожному учневі, спираючись на його здібності, нахили, інтереси, цінності орієнтації можливість реалізувати себе в пізнанні, навчальній діяльності і поведінці. 
Таке навчання будується на принципі варіативності. Зміст освіти, його засоби й методи добирають і організовують так, щоб учень міг виявити вибірковість до навчального предмета, його виду та форми. 
Як сказав філософ, знання можуть бути купою каміння, що задавило особистість. І знання можуть бути вершиною піраміди, на якій стоїть особистість. Тому треба постійно пам’ятати принцип ПІРАМІДИ ЗАСВОЄННЯ учнями навчальної інформації. 

ПІРАМІДА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ 
Лекція 5% 
Читання 10 % 
Аудио-візуал.методи 20 % 
Демонстрування 30 % 
Групові дискусії 50 % 
Дидактичні ігри 70 % 

На перший план навчання виходять завдання допомогти кожному учневі вдосконалювати свої індивідуальні здібності з урахуванням того досвіду пізнання, якого він уже набув. У цьому випадку вихідними моментами навчання є не реалізація його кінцевої мети, а саме розкриття індивідуальних пізнавальних можливостей кожного учня, визначення педагогічних умов, необхідних для їх задоволення. 
Теоретики в галузі педагогіки визначають ТРИ СФЕРИ, в яких відбувається навчання:  пізнавальна (когнітивна) (ЗНАННЯ; РОЗУМІННЯ; ЗАСТОСУВАННЯ; АНАЛІЗ; СИНТЕЗ; ОЦІНКА) 
 емоційна (ставлення, цінності, емоції особистості);
 психомоторна (розвиток тонкої моторики ). 

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ
Розвиток здібностей учня – основне завдання особистісно орієнтованого навчання, яке ґрунтується як на загальних принципах навчання та виховання, так і на специфічних. 
У рамках однієї моделі можна використати декілька стратегій навчання. 
Стратегії визначають підхід, який застосовується вчителем на уроці. 
Стратегії можна класифікувати на ПРЯМІ , НЕПРЯМІ (опосередковані), ВЗАЄМОДІЮЧІ, ЗАСНОВАНІ НА ДОСВІДІ (ІНДУКТИВНІ), та НЕЗАЛЕЖНІ. 
Для учнів початкової школи застосовуються: 
- стратегія непрямого навчання; 
- стратегія взаємодіючого навчання;
- стратегія навчання, яке ґрунтується на досвіді. 

СТРАТЕГІЯ НЕПРЯМОГО НАВЧАННЯ: 
• учитель сприяє, допомагає у навчальній роботі; 
• учні – активні учасники процесу навчання; 
• "розбуджує” творчість і розвиток взаємо особистісних навичок та умінь. 


СТРАТЕГІЯ НАВЧАННЯ, ЯКЕ ГРУНТУЄТЬСЯ НА ДОСВІДІ. 
• зосереджене на учневі, орієнтоване на діяльність; 
• наголошує на процесі, а не на результаті; 
• значно поглиблює розуміння і збереження /запам’ятовування матеріалу; 
• учні мають вищий ступінь мотивації, тому активно беруть у ньому участь. (Читати далі)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!!!
[ Зареєструватися | Увійти ]

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика



    Онлайн всього: 16
    Гостей: 16
    Користувачів: 0
 
Наша група в ВКонтакті