ДПА-2016

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

Головна » Читати онлайн » Інше » Різне [Додати статтю]

Аналіз твору Миколи Воронного "Блакитна панна"


Літературний рід: лірика.
Жанр: ліричний вірш.
Вид лірики: пейзажна.
Провідні мотиви: возвеличення краси природи і єдність її з мистецтвом.
Віршовий розмір: хорей.
                                   
 Словникова робота:
Серпáнок — легка поволока, легкий прозорий туман.
Блават – волошка ; шовкова тканина.
Осанна – хвала.
Арабески - орнаменти
Камея – ювелірна прикраса
Фреска – один із видів настінного живопису
 Гротеск – химера, вид комічного
Провідні моти­ви твору — возвеличення краси природи і єдність її з мистецтвом.
Поет умів пере­давати динаміку змін у природі, неспокій весняного буяння. У цьому сенсі показовим є його вірш «Блакитна Панна»:
 
 
Має крилами Весна
Запашна,
Лине вся в прозорих шатах,
У серпанках і блаватах...
Сяє усміхом примар
 З-поза хмар.
 Попелястих, пелехатих.
 
Багато дослідників символізму вважали, що оця «музичність» поезії Вороного була першо­основою музики, яка згодом залунала у молодого Павла Тичини, котрий, неначе талановито редагуючи Вороного, висловив му­зику весни так:
Йде весна
Запашна,
Квітами-перлами
Закосичена .
 Блакитна Панна — символ весни, котрій виспі­вують осанну
«гори, гай, луги, поля — / Вся земля».
У кольо­ровій гамі поезії переважає відчуття голубого — прозорі шати, блавати (волошки), крізь блакить майорить промениста роса.
Однак Вороний не акцентує увагу на зорових образах, його цікавить не так колір, як звучання. Сам автор зазначав: «Я писав не так од образу, як од звуку. І дійсно, мелос, спершу примітивний, а далі техніч­но все більше ускладнений, був джерелом моєї пісні-вірша». Справді, джерелом поезії, її ритму й звучання, є мелодія. Звук для символістів — понад усе. У науці навіть відоме поняття «звукосимволізм». Митець досягає поси­лення звукового враження повторами слів зі смисловим наго­лосом на кореневому голосному «а» та закінченнями «-на»:
Довгожданна, нездоланна...
Ось вона — Блакитна Панна!..
Осанна!
 Музичність є невід'ємною складовою поетики Миколи Вороного. Вона досягається не лише багатством внутрішніх рим, алітерацій та асонансів, що так виразно вчуваються в «Блакитній Панні». Навіть зорові образи (а це вже — царина образотворчого мистецтва) цього вірша вирують у своєрідному танці звуків, динаміці ритму і рими, характер­них для дзвінкоголосої весни:  
 
В'ються хмелем арабески,
Миготять камеї, фрески,
Гомонять-бринять пісні
Голосні
1 сплітаються в гротески

Символізм (франц. symbolisme) — стильова течія модернізму,головним художнім засобом якого є символ як спосіб вираження незбагненної суті явищ життя та індивідуальнихуявлень митця (символ поза межами чуттєвого сприймання, тож дає право тлумачити його по-своєму).
Засновником символізму вважають французького поета Шарля Бодлера.

Його послідовниками стали Поль Верлен, Артюр Рембо,Стефан Малларме, Олександр Блок, Андрій Бєлий, Олександр Олесь, Микола Вороний, Василь Пачовський та інші.
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!!!
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика



    Онлайн всього: 15
    Гостей: 15
    Користувачів: 0
 
Наша група в ВКонтакті