ДПА-2016

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

Головна » Читати онлайн » Інше » Різне [Додати статтю]

Різні жанри – різний характер читання. … Слово живе у звуках голосу, в цьому його природа.


Різні жанри – різний характер читання. … Слово живе у звуках  голосу, в цьому його природа.
 
      Рівні розуміння твору:
  • правильне сприйняття окремих фактів, подій (хто?, що?, де?, коли?..)
  • усвідомлення зв’язків між фактами, розуміння того, як з окремих деталей складається ціла картина, як крок за кроком розгортається думка;
  • розуміння власної ваги елементів змісту, вміння відрізняти головне від другорядного;
  • вміння вловити суть, зрозуміти думку автора, дати власну оцінку подіям, дійовим особам.;
  • усвідомлення достоїнств чи недоліків твору, вміння відчувати красу мови художнього твору.
  1. Прочитайте текст-мораль з різних байок Л. Глібова відповідно до вказаної мети словесної дії. Зверніть увагу на спілкування. Ведіть пряму розмову із слухачами:
а) Так недотепа-неборак                                        Висміюючи,засудити.
Ганьбує те, чого не знає,
І думає,що добре так.
(Півень і перлинка)
б) Не треба людям забувати                                       Нагадати.
    Хто вік по-божому прожив,
    Нікому зла і кривди не чинив,
    Того до смерті будуть поважати
    І добрим словом поминати.
(Лев-дідуган)
в) Старії люди правду кажуть:                                      Натякнути.
    Два хитрих мудрого не переважуть.
(Хазяйка і Челядки)
г) Навчає баєчка великого й малого,                         Повчити.
    Бо заповідано давно,
    Що краще зернятко своє одно,
    Ніж цілі ворохи чужого.
    І не на свій,як кажуть, коровай
    Очей не поривай.
(На току)
д) Лукавий чоловік словами нас голубить,           Викрити і засудити.
    Неначе всіх і жалує, і любить
    Для правди,для добра живе,
    Як по воді пливе:
    А ближче придивись ти –
    І видно,що виля хвостом:
    Помажу,мов,медком,
    Солодше буде з’їсти.
    (Лисиця-жалібниця)
      2.Прочитайте текст. Знайдіть своєрідні «виразники», завдяки яким слухачі мають зрозуміти характери і стосунки персонажів, їхні дії, завдання. Визначте, яку роль відіграє бачення у передачі мови персонажів.
      Усмак погомонівши з дядьком, сторч головою лечу до хати. В клуні я мало не поздоровкався з стовпом і, розпашілий,зупиняюсь на порозі, бо саме дорогу перегородила мамина кочерга.
  • Що?Десь горить? – питається від печі мати.
  • Дзвін! – відповідаю одним словом і заклопотано хапаю своє школярське добро,що вже лежить на підвіконні.
Мати ставить у кутку кочергу, дивиться на мене, усміхається і зітхає:
  • От і дочекалися свята.
  • А ви думаєте! – кажу гордовито і вкладаю в полотяну торбинку книжки, зошити, лінійку і коробочку від сірників,у якій лежать пера,а до шиї приладжую мотузочок, до якого ув’язнений олівець. У ті часи путящий, що не викришувався, олівець був цілим скарбом, тому його так берегла дітвора…
  • Квіти ж візьми вчительці, - підходить мати до столу, на якому лежать і стікають росою чорнобривці, гвоздики,айстри й майори.
Я вагаюсь: брати їх чи ні, бо в нас до школи приносять квіти лише дівчата… І водночас страх як хочеться чимось подякувати своїй учительці…
(М. Стельмах. Гуси-лебеді летять)

      3. Прочитайте казку «Колобок». Визначте мораль цієї казки і з’ясуйте, яку роль відіграє її розуміння у роботі виконавця. За допомогою яких засобів ви доносите мораль до слухачів? Доведіть на конкретному прикладі.

      4. Складіть казку на основі запропонованого вам малюнка. Доберіть для розповіді відповідну лексику.
Зверніть увагу на структуру речень: вони мають бути короткими, без зайвих коментарів. Придумайте для своїх героїв такі дії  чи вчинки, щоб можна було побачити їхні характери у розвитку.

      5. Прочитайте текст. Зробіть його партитуру. Зверніть увагу на перенесення синтаксису. Як воно впливає на розвиток логічної мелодії вірша і темпоритм звучання?
а) На панщині пшеницю жала,
Втомилася; не спочивать
Пішла в снопи,пошкандибала
Івана сина годувать.
Воно сповитеє кричало
У холодочку під снопом.
Розповила,нагодувала,
Попестила; і ніби сном,
Над сином сидя, задрімала.
(Т.Шевченко. Сон)
 
б)Я бачив дивний сон. Немов передо мною
Безмірна, та пуста,і дика площина,
І я, прикований ланцем залізним,стою
Під височенною гранітною скалою,
А далі тисячі таких самих,як я.
(І.Франко. Каменярі)

     6.Проаналізуйте драму «Лісова пісня» і дайте відповідь на запитання: в ім’я чого хотіли б ви прочитати цей твір учням сьогодні? Що хотіли б ви сказати сучасному молодому поколінню? Чи співвідносяться ваші думки з над завданням автора.
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!!!
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика



    Онлайн всього: 26
    Гостей: 26
    Користувачів: 0
 
Наша група в ВКонтакті