ДПА-2016

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

Головна » Читати онлайн » Інше » Розробки уроків [Додати статтю]

Інтегрований урок закріплення знань, умінь і навичок з української літератури та музики.


Тема. Суспільно-побутові та родинно-побутові ліричні пісні. Народні балади. Музичний образ. Значення усної народної творчості.
 
Мета. За допомогою художнього слова створити на уроці ліричний настрій. Навчати дітей виконувати пісні; розрізняти художні, літературні та музичні образи.
 Виховувати любов до народної творчості, зокрема, до народних пісень. Розвивати навички виразного читання, вокальні здібності, пам'ять та мислення.
 Схарактеризувати красу й багатство українського фольклору, його значення в духовному розвитку особистості.
 
Обладнання. Підручник з української літератури для 7-го класу, малюнки учнів до фольклорних творів, платівка з записом адажіо з балету "Лілея" К. Данькевича. Портрети Т.Шевченка та К, Данькевича.
 
Словникова робота
Причинна - жінка, яка втратила психічну рівновагу внаслідок того, що їй за давніми народними уявленнями, "щось пороблено", в даному разі - ворожкою.
Китайка - синя, рідше червона бавовняна тканина; червоною китайкою за народним звичаєм, накривали померлих козаків.
Компанійці  - козаки легкокінного війська на Україні в 18 ст.
Характерник - чарівник.
 
Методи і прийоми.
 Виступи-доповіді учнів. Лекція вчителя. Диспут по матеріалу на закріплення. Виразне читання та вокальне виконання фольклорних творів. Спостереження над засобами творення деталей пейзажу та характерів персонажів. Висновки щодо значення усної народної творчості.
 
Міжпредметні зв'язки.
 Українська мова: Архаїзми. Діалектні слова.
    Історія: Україна в 16-19ст.
    Музика: Українська пісенна творчість.
    Географія: Природа України.
    Образотворче мистецтво: малюнки до фольклоричних творів.
 
Хід уроку.
 
1. Вступне слово вчителя української літератури.
 Дорогі учні, перед тим, як докладніше розглянути музичний образ, давайте згадаємо, якими образами, крім музичного, ми вже знайомі.
 
2. Відповіді учнів.
Художній образ - створене уявою митця поетичне відображення подій, людей, явищ, предметів.
Образ в мистецтві малюнка - лінії, риски, крапки фарбами на полотно тощо.
Скульптурний образ - вирізування ліній, крапки і т.п. на дереві, камені, металі та ін.
Музичний образ - сполучення звуків різної висоти, сили, тембру.
 
3. Докладна розповідь учня про різноманітність образів.
 Художньою свідомістю мистецтво називається тому, що воно відтворює життя в художніх образах. Ви бачите на небі хмарку, - це предмет природи. Коли ж художник зобразить Її на картині або поет напише:
 
Хмаринка в небі голубім
 Пливе, як мрія, одиноко.
        (А. Малишко)
 
- то це будуть живописний і літературні образи хмарки. Ви чуєте завивання бурі-це явище природи. Коли ж у музичному творі вчуваються подібні звуки, або в оповіданні "Морозенко" Панас Мирний пише :" Надворі ревла сердита буря, стугоніла в стіни, стрибала по оселі, вила в димарі, гуркотіла у вікна," - то це буде художній образ бурі.
 Отже, художній образ с створене уявою митця поетичне відображення подій, людей, явищ, предметів.
 Кожний вид мистецтва створює художні образи властивими лише йому засобами і на відповідному матеріалі.
 В образотворчому мистецтві вони створюються нанесенням ліній, рисок, крапок, плям фарбами різних кольорів на полотно, папір, дошку тощо.
 Скульптурний образ створюється вирізуванням ліній, кутів, округлостей, виїмок на дереві, камені, металі, мармурі та ін. У музиці - сполученням звуків різної висоти, сили, тембру тощо.
Літературний образ - словесний: він створюється добором найточніших для вираження думки слів та використанням різних художніх засобів мови. Щоб створити поетичний образ хмарки, передати плавність, уповільненість її руху. А.Малишко добирає слово пливе ( а не біжить, не мчить), використовує пестливу форму, епітет, порівняння.
 Художні образи с різних видів: образ людини (дійова особа, персонаж, герой), образ події, явища, тварини, предмета, переживання.
 
4. Продовжує бесіду вчитель музики.
 Тільки що ви почули, як автор намагається передати внутрішній світ і відчуття персонажів мовою літератури, а зараз ви можете побачити ті ж самі образи перекладені на іншу мову, мову музики. Допоможе вам у цьому видатний український композитор К. Данькевич.
 К. Данькевич - видатний український композиторе 18 - 19 ст. Композитор дуже точно передав у музичних образах характери головних дійових осіб - Лілеї й Степана - з балету "Лілея". Ця яскрава хореографічна вистава створена за мотивами поетичних рядків великого Кобзаря.
 
5. Доповідь вчителя української літератури.

Щоб читати далі, необхідно скачати файл!
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!!!
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика



    Онлайн всього: 6
    Гостей: 6
    Користувачів: 0
 
Наша група в ВКонтакті