ДПА-2016

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

Головна » Читати онлайн » Інше » Розробки уроків [Додати статтю]

Конспект уроку з української мови в 7 класі по темі: "Узагальнення вивченого про сполучник"


Тема. Узагальнення вивченого про сполучник.
 
Мета: узагальнити і закріпити знання учнів про сполучник, уміння відрізняти сполучник від самостійних частин мови, удосконалювати навички правильно вживати розділові знаки при сполучниках, розвивати логічне й творче мислення учнів, виховувати культуру усного й писемного мовлення.
 
Тип уроку: комбінований.
 
Обладнання: картки.
 
Довідка: поліглот - (від грецької - багатомовний) особа, яка володіє багатьма мовами.
 
Хід уроку
 
1.Слово вчителя
На безмежних просторах планети Українська мова процвітала велика й багата країна Морфологія. Різні мешканці населяли її. Багаті й знатні утворили групу Самостійні Частини Мови. Кожна із цих частин мови пишалась собою й у спілкуванні будь з ким підкреслювала при нагоді свою значущість.
Скромні й сором'язливі теж об'єднались у групу - Службові Частини Мови. І тільки Вигук не захотів пристати до жодної з груп, аби не втратити своєї волі. Він стоїть осторонь, спостерігає за діями Самостійних і Службових частин мови і то жахається їх дій, скрикуючи: " Ой лишенько", то співчутливо зітхає: " Ох ", або ж захоплюється: " Овва!"
А з якою гордістю він виконував роль мудрого вихователя, навчаючи всіх добрих, привітних слів: " До побачення!, Добрий день!, На добраніч!, Пробачте!, Будь ласка!, Дякую!"
І всі, навіть самозакохані приймали цю науку мудрого Вигуку.
Нелегко жилось у цій країні Морфології. Щоб завоювати своє місце під сонцем, треба було не сидіти склавши руки, а діяти. Тут проводились різні змагання, конкурси, подорожі, екскурсії, і кожна частина мови мала довести, чого вона варта.
Настав день свята Сполучника. Прийменник і Частка вирішили піти разом на цю урочистість. Ідуть вони зеленою, квітучою стежкою, аж раптом чують, що за кущем хтось плаче. Підійшли та побачили маленького, тоненького сполучника І.
-Що сталося, маля? - запитав Прийменник. - Чого так плачеш? Ти, мабуть, загубився?
-Як же мені не плакати? Усі великі, значущі, а я такий маленький і весь вік маю комусь слугувати. Я бідний, нещасний, один-одінісінький у цій великій країні. Нікому мене захистити, нікому приголубити.
-Неправда це! - категорично заявила Частка. - Так, ти маленький, але не самотній, у тебе багато братів, а всі ви велика родина, яка має своє ім я Сполучник. А значення ваше дуже важливе, бо ви виконуєте благородну місію - всіх сполучати, тобто об'єднувати, а без вас усі б пересварились, не було б дружби між частинами мови, і жити було б нецікаво. Тож ти повинен цим пишатися. А сьогодні свято вашої родини, куди ми і йдемо. Ходімо з нами, ти зустрінеш своїх рідних братів і дізнаєшся про них багато цікавого.
-Отже, діти, ми повинні довести маленькому Сполучнику, яка його роль в країні Морфології.
 
Хід уроку
 
І Повідомлення теми, мети та завдань уроку
 
ІІ Систематизація та повторення вивченого про сполучник
 
Клас поділити на 2 команди:
 
І команда - " Єдність"
ІІ команда - " Вибір"
 
І тур
 
Поділити сполучники за значенням - сурядності та підрядності.
Або, чи, коли, бо, тому що, як, а, зате, однак, аби, неначе, нібито, ні - ні, але, та, поки.
Сурядності - Або, чи, а, зате, однак, коли, бо, тому що, аби,
Підрядності - ні -ні, але, та. неначе, нібито, поки.
 
ІІ тур  Гра " Четвертий зайвий"
 
На дошці групи слів записані у дві колонки. По одному з членів команд виходять і підкреслюють зайве слово.
1. Біля, а, проте, хоч.
2. Та, немов, бо, за.
3. Ніби, посеред, якщо, й.
4. Якби, поза, тому що, мов.
1. По, щоб, і, як.
2. Від, аби, або, чи-чи.
3. Попід, зате, наче, бо.
4. Притому, але, як, з-під.
 
ІІІ тур
 
Допиши прислів'я, починаючи сполучником
 
1 команда
Треба нахилитися, ... .
Не кажи "гоп", ... .
Сім разів одмір, ... .
Вчення світ, ... .
Не плюй у криницю, ... .
 
2 команда
Спочатку подумай, ... .
Порожня бочка гучить, ... .
Рання пташка росу п'є, ... .
Хвалилася кобила, ... .
Зимою деньок, ... .
 
ІV тур Гра " Хто я такий"
 
Два учні за картками виконують розбір за членами речення. Після розбору пояснюють роль сполучника.
1.І повітря ллється тут незаймане і дике, і поїть, і п'янить, і веселить мене.
2.Тихо погойдувались фіалково-сині дзвоники і повертали свої глибокі чашечки до легенького вітерцю.
 
V Тур " Коректор"
 
Виправити помилки.
І рости і діяти нам треба так щоб аж гриміло з краю в край. Любіть Україну як сонце любіть як вітер, як трави як води.
 
VІ Тур " Доведи правильність написання"
 
Розкрий дужки та доведи правильність написання
Коріння навчання гірке, за(те) плід його солодкий. У кого що болить, той про(те) й гомонить. Що(б) не сталося, ми не розлучимось. Що(б) не гриміли батареї, за мир б ємось ми, як один.
 
VІІ Тур "Поліглот"
 
Перекласти українською мовою.
Солнце светит, но не греет. Я жил бы дважды и умер бы дважды, если нам две жизни было дано.
 
ІІІ. Підсумок уроку
 
-Щоб ви сказали маленькому сполучнику І з країни Морфології?
(Експерти поки в цей час підраховують бали)
Оголошення результатів, нагородження.
 
ІV.  Домашнє завдання.
 
 Скласти твір-діалог про враження від уроку.
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!!!
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика



    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
 
Наша група в ВКонтакті