ДПА-2016

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

Головна » Читати онлайн » Інше » Розробки уроків [Додати статтю]

Розробка уроку на тему - Діагностика. Продуктивність зорової пам'яті.


Тема: Діагностика. Продуктивність зорової пам'яті.
Мета: Визначити рівень зорової пам'яті кожного учня: показати дію механізму цього виду пам'яті; навчити прийомів розвитку зорової пам'яті.
Обладнання: малюнки, анкета, пам'ятки, загадки, ігри, тести.
ЗМІСТ  УРОКУ
І. Повідомлення теми.
1. Інструкція.
 Розгляньте й запам'ятайте малюнки. Намалюйте те, що запам'яталось.
Обробка результатів. Дано 12 малюнків.
Низький рівень - відтворено 2-3 малюнки.
Середній рівень - відтворено 3-5 малюнків.
Високий рівень - 6 і більше.
 2. Анкета.
І.Яка фігура здалася найскладнішою? (Запиши її номер.)
2. Чи легко було запам'ятати всі фігури?
З.Чи запам'ятовував ти спочатку простіші фігури, а потім складніші?
4. Чи намагався ти якось подумки змінити фігуру, щоб краще запам'ятати?
5. Чи виділяв ти частини фігури, щоб краще запам'ятати?
6. Чи рахував лінії на малюнку?
7. Чи ти переглядав кілька разів зображення фігур за час показу?
8. Чи     намагався     допомогти     запам'ятати     фігури, повторюючи вголос їхній особливості?
9. Чи ти називав фігури?
10.Чи намагався ти запам'ятати основне в малюнку?
11.Чи намагався ти побудувати план малюнку?
12.Чи щось заважало тобі в малюнках запам'ятовувати?
 Обробка результатів.
Стверджувальні відповіді на запитання: аналогія — 6, схематизація — 10, структурування — 5, повторення — 9, перекодування — 4, аналіз— 7,11,1, 12.
3. На згадку другу.
У навчанні треба постійно про щось згадувати. Кажуть: «Тобі на згадку подарую книжку». Що ж означає «на згадку»?
Згадати — це ніби повернутися своїми думками назад. Ви щось запам'ятали, хотілося не забути, а воно забулося, не згадується.
Намагаючись згадати щось потрібне, ви можете примружуватись, заплющувати очі, відводити погляд убік, на якусь мить замовкнути під час розмови.
Коли у вас немає бажання або ви не вмієте пригадувати, ви кажете, що забули.
Вам потрібно самим навчитися вчасно згадувати те, що необхідно. Використати «ключики»,   за допомогою яких «відчинялися двері» до «сховищ» пам'яті.
Ілюструвати вирази.
1. Хлопчикові холодно.
2. Дівчинка плаче.
3. Тато сердиться.
4. Бабуся відпочиває.
5. Мама читає.
6. Діти гуляють.
7. Час спати.
Після того, як до кожного виразу зроблено малюнок, учні повинні точно повторити 7 виразів, опираючись на малюнок.
- Скільки    виразів   вдалося    згадати?   Чи   допомогли малюнки?
Оцінювання результатів.
7-6 відтворених виразів - добре,
5 - 4 -задовільно,
менше 3 - незадовільно.
2. Зашифрувати слова.
Але не у вигляді малюнка, а символічної позначки, дивлячись на яку, можна пригадати слово.
Слова: квиток, вода, час, школа, дорога, магазин, сон, книжка, погонь, чайник, телевізор, похід.
- Пригадайте слова за допомогою знаків.
Обробка результатів.
Відтворені слова: 12 - 11 -відмінно,
8 - 10 - добре,
5 - 7 - задовільно,
менш ніж 5 - погано.
3.Римувати слова, речення (можна співати).
- Доберіть риму до слів:
пава - кава, пакет - макет - паркет, парта - карта - варта, піт - кіт, плюс - флюс, фокус — покус, порт - борт - торт
- корт, пити - бити - мити, тощо.
4. Відгадати загадки на риму
І.Ой, смачна вона, духмяна.
Рисова, гречана, манна...
Ложку в рот — і буде наша.
Здогадалися? Це —... (каша).
2.Гострі кігті має —                                                                                                          В подушку ховає,                                                                                                             Лазить все на плоти,                                                                                                                     А зоветься... (котик).
 
3.  Не гаряча, а пече — утечеш.                                                                                                                                              При дорозі не скубнеш — обминеш.                                                                                                                                     Дуже злючою бува ця трава.                                                                                                                Називається вона... (кропива).
4.  Як розплющить вранці очі.                         То вже цілий день скрекоче:               «Скре-ке-ке!» та «Скре-ке-ке?»                Мов пита всіх: «Що таке?» Всюдисуща й білобока, —                           Справжня назва — це... (сорока).
Згадування ще називають пригадуванням. Що ж таке пригадування?
Пригадування — це теж повернення подумки назад до того, що раніше чули, бачили, робили і що необхідне для виконання подальших дій.
Наприклад, якщо, розв'язуючи задачу з діями множення, ви не можете пригадати значення таблиці множення, то й не зможете знайти відповідь на задачу. Якщо вдається пригадати табличку множення, то можна успішно розв'язати задачі. - Наведіть приклади, коли необхідно вміти пригадувати необхідну інформацію.
Прийоми, які корисно знати, щоб пригадувати:
1.Робити малюнки, помітки, позначки предметів, подій, людей, які допомагають їх пригадати.
2.Римувати    слова,    речення,    наспівувати,    якщо    це допомагає пригадувати.
З .Пригадувати допомагають відчуття, які виникали тоді, коли ви намагалися запам'ятовувати предмети, торкались до них руками, вивчали.
- Які     прийоми     допомагають     вам     пригадувати?     Поділіться ними з усіма.
4. Вправи на пригадування.
1. . Піктограма.
Учням роздають чисті аркуші паперу.
Інструкція. Перевірити пам'ять.
- Я    даватиму    слова,    а    ви    до    кожного    слова    намалюйте картинку, за якою ви потім зможете згадати слово.
Слова:
1. Веселе свято.                 2. Важка робота.
3. Війна.                        4. Смачна вечеря.
5. Хвороба.                   6. Щастя.
7. Дружба.                    8. Темна ніч.
9. Добра вчителька.      10. Голодна людина.
11. Багатство.               12. Дівчинці холодно.
2. Хто більше?
Перший учень називає слово. Другий повинен відтворити назване раніше слово і назвати своє. Третій - повторити перші два слова і доповнити своїм і т. д.
3. Назви друге слово. Вчитель читає один раз пари логічно пов'язаних слів. Учні уважно слухають, а потім учитель називає перше слово пари, а учні записують друге.
Пари слів:

Замок — ключ.       Сніг — зима.
Лялька — грати.      Окуляри — очі.
Уроки — школа.       Корова -— молоко.
Книга  —  вчитель  Дерево  —  листок.
Сонце — літо.          Машина—їхати.
Обробка результатів.
Правильно названі пари слів: 9-10 слів - відмінно,
7 - 8 - добре,
4 - 6 - задовільно,
менше ніж 4 - погано.
Вам відомо, що в пам'яті обов'язково зберігається все, що ми колись чули, бачили, робили. Всі наші думки та враження зберігаються у формі асоціацій. Наприклад, ви чуєте слово «літо» — у вашій уяві миттєво виникають картини, які ви можете спостерігати лише цієї пори року: яскраве сонце, канікули, події, які з вами відбувалися влітку.
Щоб пригадати інформацію, потрібно її «побачити». 4. Малюнок до слова. Зробіть малюнок до слів, який допоможе «бачити» слово. Слова: дощ, пожежа, день, бійка, зустріч, горе, свято, сусід.
5.Розвиток асоціацій .
Інструкція. Назвати літеру. Учні повинні записати (або намалювати) якомога більше слів, які починаються на що літеру. Визначити переможця за кількістю правильно записаних слів за певний проміжок часу.
    6. Шифрування. Запропонувати набори цифр, які потрібно запам'ятати. До кожної цифри зробити малюнок предмета, який її нагадує. Наприклад, запам'ятати номери телефонів: 56901,23467,62810.
Тест „Запам'ятай"
Зачитати 10 слів, не пов'язаних між собою за змістом.
Форма А: груша, око, лев. береза, чобіток, окуляри, диван, лелека, чашка, ранець.
Форма Б: яблуко, ніс, слон, дуб, лампа, голка, книга, машина, ворона, молоток.
Інструкція. Послухайте уважно слова, які я прочитаю, і спробуйте їх запам'ятати. Після того, як я закінчу читати, ви назвете ті слова, які запам'ятали.
Оцінювання результатів. Кількістю правильно відтворених слів. Високий рівень -6-Ю слів, середній - 4 -5, низький - до 4 слів.
Підсумок.
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!!!
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика



    Онлайн всього: 8
    Гостей: 8
    Користувачів: 0
 
Наша група в ВКонтакті