ДПА-2016

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

Головна » Читати онлайн » Інше » Розробки уроків [Додати статтю]

Розробка уроку на тему: "Гори України. Карпати. Рослини і тварини Карпат". Природознавство 4 клас


Розробка уроку на тему: "Гори України. Карпати. Рослини і тварини Карпат". Природознавство 4 клас
Тема: Гори України. Карпати. Рослини і тварини карпат
Мета: Дати учням поняття, яку частину земної поверхні називають Горами; вчити знаходити гори на карті і глобусі; розвивати вміння користуватися картою, читати її; виховувати любов до природи, інтерес до вивчення природи України. 
Обладнання: Глобус, фізична карта України, Дитяча енциклопедія, книга «Дітям про тварин». 
Хід уроку
І. Актуалізація знань
 — Пригадайте, діти, яку форму поверхні Землі називають горами.
 
 ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
 — Сьогодні ми познайомимося із горами України — Карпатами; дізнаємося, якої вони висоти, а також які рослини там ростуть, які во дяться тварини та багато іншого. 
 
ІІІ. Робота над темою уроку 
1. Робота із глобусом. 
— Діти, погляньте на глобус. 
Як на ньому зображені гори?
Де ми їх бачимо? 
 
2. Робота з картою України
 — а тепер подивіться на карту України і визначте, які гори є на те риторії нашої країни. Знайдіть Карпатські гори. В якій частині України вони знаходяться? (Повідомлення вчителя.) — Карпатські гори розташовані на території сусідніх держав: румунії і Словаччини. Українські Карпати складаються з витягнутих із північного заходу на північний схід паралелей.
Вони є не дуже високими. але вони впливають на погодні умови, на тваринний і рослинний світ. 
 
   3. Практична робота.
— роздивіться схему, що вміщена у підручнику, і дізнаєтесь, як змінюється рослинний світ від підніжжя до вершини. (Пояснення вчителя.) — У Карпатських горах зосереджено 15 % усіх лісів України.
 
Ліси території становлять близько 40 %. Це найбільший лісовий масив нашої держави. Переважають смереково-букові ліси. Велику площу у Закарпатті займають дубові насадження, ялиця і граб.
 
Карпатські гори мають високоякісну деревину, яка користується попитом навіть на світовому ринку. Ліси розташовані великими суцільними масивами. Вони відіграють важливу роль водозбереження та природоохо-рони.
 
Ліси також є дуже багатими на лікарські рослини, ягоди і гриби. Полонини у Карпатах — це безлісі плоскі вершини гірських хребтів.
 
Вони вкриті кострицею, арнікою, чорницею, брусницею, рододендроном. Полонини використовують як літні пасовиська.
 
(Розповідь супроводжується демонстрацією малюнків.) Розгляд сторінок Дитячої енциклопедії «Як живеться рослинам високо в горах». Повідомлення дітей про рослини (за матеріалами цієї книги). — Діти, вам було дане завдання: прочитати з Дитячої енциклопедії цікаві дані про рослинний світ гір. (Повідомлення зачитати.) 
 
6. Тваринний світ. 
Самостійна робота за книгою. — Прочитайте статтю підручника про тварин Карпат. Перевірка прочитаного.
— Які тварини водяться в Карпатах? — Чому там такий різноманітний тваринний світ? 
 
7. Кільком учням дати книгу «Дітям про тварин». Діти повинні прочитати про них і розповісти щось цікаве, що нікому не відоме.
(Розповіді дітей.) 
 
IV. Закріплення матеріалу
— а зараз ми перевіримо, як ви запам’ятали та зрозуміли тему сьогоднішнього уроку. розгадавши кросворд, ви прочитаєте назву гір, з якими ознайомилися.
 
Листяне дерево, що росте в горах. (Клен) Квітка, що росте на полонині. (Арніка) У горах є безліч… (лікарських) Квітів. Тетерук, рябчик, дятел — це…
(птахи). Хвойне дерево. (Модрина) Річка, що тече в горах.
 
(Прут) Дерево на Закарпатті (Ялиця) — То про які гори ми говорили на уроці? 
 
V. Охорона природи Карпат
 — В Українських Карпатах зосереджений природоохоронний фонд (майже 1 500 об’єктів).
 
1980 р. — Карпатський національний природний парк (50,3 тис. га). 1989 р. — Національний природний парк «Синевир». 1993 р. — Карпатський біосферний заповідник (57,9 тис. га).
 
VI. Підсумок уроку 
Що сподобалося вам на уроці? 
Що найбільше запам’яталося? 
 
VII. Домашнє завдання
 У книзі «Дітям про тварин» прочитати про корисні комахи лісу і комахи-шкідники лісу. Опрацювати матеріал підручника на С. 130–134.
 
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!!!
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика



    Онлайн всього: 3
    Гостей: 3
    Користувачів: 0
 
Наша група в ВКонтакті