ДПА-2016

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

Головна » Читати онлайн » Інше » Розробки уроків [Додати статтю]

Урок на тему "Сила Шевченкового викриття у поемі “Сон”"


Тема уроку: Сила Шевченкового викриття у поемі “Сон”
 
Мета уроку: донести до учнів емоційну силу поеми “Сон”, інвективне викриття царя, його оточення і всієї піраміди влади.
 
Цілі уроку:
 
Після його проведення учні повинні знати:
визначення сатири і політичної сатири, їх риси, вияви у поемі “Сон”, ставлення поета до царя і його оточення, бачення Шевченком причин імперського тоталітаризму.
вміти: знайти та виразно прочитати місця сатиричного зображення царя та цариці, “генерального мордобитія”, “землячка з циновими ґудзиками”, розповісти про ставлення поета до них, розкрити сутність “піраміди влади”.
 
Методи: робота з текстом, виразне читання, евристична бесіда.
 
План уроку.
Узагальнення попередньо розглянутого матеріалу.
 Робота з аналізу зображення тоталітарного суспільства.
 Підведення підсумків роботи над поемою.
 Актуалізація здобутих знань.
 
Хід уроку.
 
Узагальнивши за структурою світового дерева (скрізь, у всіх трьох ярусах – Пекло), вчитель веде бесіду за домашнім завданням про з’ясування причин цього – царизму. Учні виразно читають уривки, можливо і кількаразово для повного розкриття емоційного багатства твору. Після цього шляхом групового обговорення створюється стереотипний словесний портрет царя (як його зазвичай уявляють і зображують). Цей портрет використовується у наступній бесіді.
 
Запитання:
 
У чому контраст між стереотипним зображенням царя і Шевченковим?
Чому він такий?
З яким настроєм підходить поет до цих образів?
Який з образів був ближчий вам до прочитання поеми? Після прочитання поеми і зображення “дерева”?
 Підведення підсумків.
Евристична бесіда про “піраміду” – від царя з психологією солдафона – до рабів при владі, рабів-служників і народу-раба.
 
Питання для евристичної бесіди:
Що символізує сцена “генерального мордобитія”?
Які риси появляються у народі під час “гуляння”?
В якому роді поет говорить про зрадників і що це значить?
Що означає метаморфоза царя ведмідь-ведмедик-кошеня?
Хто такий землячок?
Які риси йому притаманні?
Заповнення піраміди:
 
Актуалізація:
Чи сцена в палаці є справою минулого?
Кого з політичних діячів сьогодення можна порівняти з царем та царицею?
 
Підсумкове питання: Це сон? То чому світ не може прийняти дух істини?
 
Д/з: міні-твір “Як прокинутись від “сну”?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!!!
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика



    Онлайн всього: 12
    Гостей: 12
    Користувачів: 0
 
Наша група в ВКонтакті