ДПА-2016

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

Головна » Читати онлайн » Інше » Розробки уроків [Додати статтю]

Урок на тему - Тарас Шевченко “Зоре моя вечірняя”. Любов поета до простого народу і ненавистьдо кріпосників.


ТЕМА: Тарас Шевченко “Зоре моя вечірняя”. Любов поета до простого народу і ненавистьдо кріпосників.
 
МЕТА:  розкрити інтонаційне й емоційне багатство поезії, визначити головну думку твору, з”ясувати  
 роль образних засобів у її розкритті; шляхом виконання практичної роботи закріпити набуті
 знання з теорії літератури; розвивати творчі здібності учнів; виховувати красою природи,
 відображеної автором, можливість долучитися до творення образів за допомогою художніх  
 засобів, передаючи свої почуття та настрої.
 
ОБЛАДНАННЯ: портрети Т.Г.Шевченка, репродукції з його картин, ілюстрації з видами українського
 села, природи нашої країни; підручник; магнітофонний запис пісні “Зоре моя вечірня”; кросворд.                                                                                                          
 
ХІД УРОКУ:
 
І.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.
 
     Бесіда за питаннями:
  
 1) В чому різниця між віршованими творами та прозовими? Які ви можете назвати приклади  прозових та віршованих творів з вивчених раніше?
 2) Що таке рима? Наведіть приклади римованих рядків.
 3) Який вірш називається білим? Чому його відносять не до прозової, а саме до віршованої мови? Який з вивчених вами творів є білим віршем? (П.Тичина “Пробіг зайчик”.)
 4) Що називається пейзажем?
 5) Яких видів бувають пейзажі?
 6) Для чого їх використовують автори у творах?   
 
ІІ. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
 
Поетична хвилинка. Юрій Герасименко
 
Ти чув: співала мати при вікні
 Слова Шевченка світлі і сумні.
 -Чому, мамуню, серцю в грудях тісно?
 -То пісня, українська наша пісня...
 Ти вперше прочитав із “Букваря”
 Вогненні, вічні вірші Кобзаря.
 -Чом жаром обпікає кожне слово?
 -То мова, українська наша мова...
 Із книг тобі відкрилось до кінця
 Життя коротке гнаного співця,
 Діла і думи сина Батьківщини.
 -Що то дзвенить, відлунює в серцях?
 -То слава, горда слава України!
 
Те життя, яке прожив Тарас Григорович Шевченко, було яскравою зіркою, сяйво якої сягнуло за межі всіляких кордонів і часу. Творчість великого Кобзаря в історії загальнолюдської, духовної діяльності – виняткове явище. Письменник Олесь Гончар справедливо зазначив: “Тарас
 Шевченко народився на українській землі, під українським небом, проте він належить до тих людей-світочів, що стають дорогими для всього людства і що в пошані свого людства знаходять своє безсмертя”. Велетенський талант Шевченка на диво різнобічний: він і прозаїк, і драматург, і художник, і скульптор. Тарас Григорович створив 835 картин, на жаль, 278 з них не вдалося знайти, але про рівень Шевченка як  неабиякого художника говорить хоча б той факт, що його картини тричі отримували срібну медаль Академії мистецтв Петербурга (“Хлопчик-жебрак”,     
 “Циганка-ворожка”). Поет сам казав, що мав великий шанс присвятити своє життя малюванню,  заробляючи цим доволі великі кошти, жити безбідно, але вибрав писання віршів, за що не отримував ні гроша, а тільки поневіряння, заслання, переслідування з боку царського уряду. Але недарма Шевченко вибрав саме письменницьку стезю, бо, мабуть, не знайти поета, чиї вірші б прості, звичайні люди сприймали настільки близько до серця. Відомий польський поет Адам  Міцкевич говорив про те, що вірші  Кобзаря заходили у кожну оселю, під кожну селянську стріху, як тільки з’являлися. Сам Міцкевич зміг досягти такого рівня визнання серед свого народу тільки після багатьох років кропіткої творчої праці.
 - Згадайте твір Васильченка “Дитинство Шевченка”. Про що мріяв у дитячі роки маленький Тарасик? Що йому довелося задля цього терпіти?  Чи здійснилась мрія Шевченка?                                                                                                                                    
 Висока майстерність володіння словом дозволяла поету створювати неповторні картини у своїх творах. Давайте з вами здійснимо уявну подорож до тогочасної України, використовуючи словесні зображення її у творах Шевченка. (Зачитують заздалегідь підготовлені учні).
 
По діброві вітер віє,
 Гуляє по полю,
 Край дороги гне тополю
 До самого долу.
 Стан високий, лист широкий –
 Нащо зеленіє?
 Кругом поле, як те море
 Широке синіє.
 (“Тополя”)
 
Встала весна, чорну землю
 Сонну розбудила,
 Уквітчала її рястом,
 Барвінком укрила;
 І на полі жайворонок,
 Соловейко в гаї
 Землю, убрану весною,
 Вранці зустрічають...
(“Гайдамаки”)

Щоб читати далі, необхідно скачати файл!
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!!!
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика



    Онлайн всього: 9
    Гостей: 9
    Користувачів: 0
 
Наша група в ВКонтакті