ДПА-2016

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

Головна » Читати онлайн » Інше » Розробки уроків [Додати статтю]

Урок виразного читання. Українські народні казки.


Тема.      Урок  виразного  читання.
              Українські  народні  казки.
 
Мета:        поглибити  знання  учнів  про  тематику  народних  казок,   їхні 
                      різновиди,  особливості  побудови;  формувати  навички 
                      виразного  читання  і  переказу  казки,  заохочувати  дітей  до 
                      щирого  її тлумачення;   розвивати  творчі  здібності  учнів;
формувати  розуміння  добра  і  зла,   красивого  і  потворного; 
виховувати  позитивні  риси  вдачі, бажання  творити  добро.
 
Обладнання:  збірки  українських  народних  казок,  ілюстрації  до  них;
                      презентація до  уроку,  таблиця«Будова казки».
 
Міжпредметні  зв’язки:   спорідненість  українських     
                      казок  з  казками  світу.
 
Хід  уроку
 
I.                   Організаційна  частина.
 
II.             Мобілізація  уваги  учнів.
 
Вступне  слово  вчителя.
  •  Відомий  французький  письменник   Антуан де Сент-Екзюпері  у  своїй  філософсько-алегоричній  притчі-казці  «Маленький  принц»  зауважив:  «Усі  ми  з  берега  дитинства,  хоча  здебільшого  й  забуваємо  про  це». І  кожен  із  нас  прийшов  з  такої  країни.  А  казка  теж  звідти —  з  дитинства  людства  і  з  дитинства  нашого  народу.
      Усі  ми  —  принаймні  переважна  більшість —  виховувались   у  царині  казок,  але  з  роками  призабуваємо  цей  дивовижний  виховальний  пласт.
    Не  забуваймо  казок:  вони  повертають  нас  у  дитинство —  країну  мрій  і  високої  поезії.
-     Урок  почнемо  з  давньої  африканської  притчі, що має назву  «Як  з’явилися  у  людей  казки».
Жила  собі  колись  миша. Бігаючи  скрізь, проникала  вона  в  будь-які будинки, у найпотаємніші  сховища,  а  її  очі  ставали  свідками  багатьох  подій.  Одного  разу  миша  вирішила  сплести  собі   казки  з  усього  того,  що  побачила  на  своєму  віку.  Кожну  казку  одягла  в  яскраве  плаття – чорне чи біле,  червоне  чи  синє.  Так  з’явилися  казки  в  мишачій  хаті.
 Вони  замінили  миші  дітей.  Та  якось  по  тому  полю, де  була  мишача  хатка,  проходила  отара овець,  і  якась  вівця  вибила  ногою  двері.  Казки  вибралися  з  хати  і  розбіглися  по  всій  землі.
        Тому й  немає  на  землі  народів,  які б  не  знали  казок,  як  немає, мабуть,  і  людей,  які  б   їх  не  любили.
 
ІІІ.   Актуалізація  опорних  знань  учнів.
1.  Інтерактивне  навчання:  технологія  «Мікрофон».
Пропонуємо  учням  продовжити  речення:
-         Я  люблю  читати  казки,  тому  що… 
-         Пригадайте  відомі вам  казки.
-         Хто  найчастіше  є  героєм  народної  казки?
-         Кого  висміюють,  а  кого  прославляють  казки?
-         На  які  групи  поділяються  казки?  Які  з них  найдавніші?
-         Які  особливості  побудови  казки?
-         Що  таке  зачин  і  кінцівка?  Які  найвідоміші  зачини  і  кінцівки  ви  знаєте?
-         Чим  казки  подібні  до  легенд  та  міфів,  а чим  відрізняються  від  них?
-         Як  ви  розумієте   слова   «Казка – це  дитинство  людства  і  його  мудрість»?
Таким  чином  підводимо  учнів  до  думки,  щоК А З К А — це  цікаве  усне  оповідання  про  вигадані  повчальні  події.
     Є  такі  види  народних  казок:        про  тварин,    
                                                                фантастичні  та 
                                                                соціально-побутові.
У них  відображено  народний  побут,  звичаї,  господарську  і  громадську  діяльність  людей,  їх  взаємовідносини  в  суспільстві.
     Казка  виховувала, повчала,  наводила  на  добрий  розум  не  одне  людське  покоління.  Немає  жодного  народу,  навіть  племені,  в  якого  б  не  існувало  своїх  казок.  Як  і  всі  інші  жанри  фольклору,  народні  казки  не  мають  одного  автора.  Їх  протягом  віків   переробляв  і  шліфував  народ.
 
2.               Літературна   вікторина.   Гра  « З  якого  це  твору ?»
 
Вчитель  демонструє  ілюстрації  до  казок,  на  яких  зображено  дійових  осіб  народних  казок, і  пропонує  назвати  казки,  в  яких  діють  зображені  персонажі.
 
ІV. Повідомлення  теми,  мотивація  навчальної  діяльності  учнів.
 
V.    Конкурс на  кращого  оповідача  української  народної  казки.
 
 Слово  вчителя
-                   Розповісти  казку -  виявити  майстерність.
Умови  проведення  конкурсу:
ü  вибрана  для  переказу  казка  має  бути  українською народною;  за  обсягом  невеликою;
ü  можна  переказувати  епізод,  але такий,  аби  всі  розуміли   його  зміст (наприклад  перед  розповіддю  сказати  вступне  слово);
ü  можна  готувати  переказ  чи  інсценівку  групами, парами;
ü  по  можливості  сценічно  відтворити  образи  з  використанням   костюмів  героїв  та  оповідачів (наприклад, оповідач  в образі  дідуся  Панаса).
 
Оцінюється  розповідь  за  такими  критеріями:
ü  логічність, послідовність  викладу  подій;
ü  виразність  розповіді,  її  інтонаційна  відповідність  змісту  казки;
ü  чистота  мовлення (відсутність  лексичних  помилок,  слів-паразитів,  орфоепічна  правильність  вимови);
ü  артистизм,   доречність  міміки  та жестів;
ü  оригінальність.
 
VІ.     Оцінювання  учнів.
Відкрите  оцінювання. 
Для  цього  необхідно, щоб  кожен  учень  мав картки  з  балами  або  картки  певного  кольору ( червоний – сподобалося  дуже; зелений – молодці;  синій – можна  попрацювати  краще).
 
VІІ.     Колективний  підсумок. Рефлексія  навчальної  діяльності.
 
Заключне  слово  вчителя.
-  Понад  сто  років  тому  відомий  педагог  К.Д.Ушинський  писав: «Я  рішуче  ставлю  народну казку  недосяжно  вище  всіх  оповідань, написаних  навмисне  для  дітей  освіченою  літературою… В  народній  казці  велика, сповнена  поезії  дитина – народ – розповідає  дітям  своїм  дитячі  мрії  та  принаймні  наполовину  вірить  сам  у  ці  мрії».
 
-     Висловіть  свої  враження   від  уроку,  продовживши  речення:
-   Я  зрозумів,  що …
-   На  наступних  уроках  мені  хотілося  б  …
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!!!
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика



    Онлайн всього: 5
    Гостей: 5
    Користувачів: 0
 
Наша група в ВКонтакті