ДПА-2016

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

Головна » Читати онлайн » Інше » Розробки уроків [Додати статтю]

Відкритий урок з української літератури в 11 класі за темою "Філософський смисл новели Олеся Гончара "За мить щастя"


Тема:"Філософський смисл новели Олеся Гончара "За мить щастя"

Мета: охарактеризувати образ Сашка Діденка - героя новели, зясувати філософський підтекст твору;
формувати вміння робити оцінне судження, розвивати вміння критично мислити;
виховувати толерантність, повагу до людської гідності, патріотизм.
 
Хід уроку
 
І. Організаційний момент.
 
На минулому уроці залишилась нерозв'язаною проблема: "Чи вартий престиж держави життя однієї конкретної людини?"(записане на дошці)

Мотивація:
-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
-Яким чином ви сподіваєтесь реалізувати свої очікування?
Сьогодні ми будемо розмірковувати над філософським смислом твору. Запишіть тему. Протягом уроку ви працюєте в зошитах самостійно, робите нотатки, які допоможуть вам під час підготовки до написання твору.
Я також шукала відповідь на поставлене питання, і , думаю, мені вдалося вирішити його для себе. А знайшла відповідь у словах О.Гончара: "Все, власне, так просто - варто тільки усвідомити, що живеш один раз, що життя - це той рейс, який не повторюється, і що його треба провести достойно".
Ми з вами співпрацюємо, тому прошу допомогти мені визначитись остаточно, тобто підтримати або спростувати.
 
ІІ. Актуалізація опорних знань.
 
А в цьому нам допоможе оцінка вчинків героя новели "За мить щастя" Сашка Діденка. Зверніть увагу, що О.Гончар писав про Людину з позитивними і негативними якостями, а вміння оцінювати літературного героя допоможе вам у житті оцінити живих, реальних людей, починаючи з себе.
 
1.Перелічіть вчинки Сашка:
-був героєм-переможцем на війні,
-зробив вибір на користь свого кохання,
-вбив людину,
-поніс покарання.
 
2.Які почуття викликали у вас ці вчинки героя? (Захоплення, осуд, обурення, схвалення,…)
 
ІІІ. Формування компетенцій.
 
1.Робота в групах.
На попередньому уроці кожен з вас зайняв позицію, яка найбільше припала до душі і, спираючись на неї, самостійна спробував оцінити вчинки героя твору.
(Оголошення позицій).
І група - Батьківщина (політичний аспект),
ІІ група - він сам (психологічний аспект),
ІІІ група - товариші (морально-етичний аспект),
ІVгрупа - жителі "виноградного містечка" (морально-етичний аспект).

Завдання:
Людина складається з вчинків, тому зараз я пропоную вам дати категоричну оцінку вчинкам героя в чорному і білому кольорах і коротко пояснити її, спираючись на текст. Розумію, що кожен з вас має власну думку, тому зараз кожна група має час для обговорення і остаточного визначення.
 
2.Обговорення.
 
Зверніть увагу, на дошці - обрис людини (це Сашко). А у вас на столах чорні і білі кружечки. 4 вчинки - 4 кружечки з'явиться в обрисі. Називаєте вчинок, передаєте кружечок, аргументуєте.
(Паралельно заповнюється "дерево проблем".) (Див. додаток 1.)
 
3.Висновок.
 
Людину змальовують вчинки. Кожен, спираючись на свій вибір, а їх може бути три:
1) шляхом найменшого спротиву,
2) з незначними ускладненнями,
3) шляхом найбільшого спротиву накопичує чорній білі вчинки, і коли приходить мить розплати - нагорода пропорційна.
Наскільки ця думка перегукується із словами Гончара?
 
ІV. Застосування набутих знань.
 
1.Визначіть в словах О.Гончара ключові поняття ("один раз", "не повторюється", "достойно").
2.А тепер, спираючись на ці поняття, висловіть власну оцінку вчинкам Сашка.
 
3.Підсумок.
 
-"Жизнь - это миг между прошлым и будущим, И этот миг называется ЖИЗНЬ…". А "все, власне, так просто - варто тільки усвідомити, що живеш один раз, що життя - це той рейс, який не повторюється, і що його треба провести достойно".
 
-Скажіть, чи здійснилися ваші сподівання? Наскільки: повністю, частково, не справдились.
 
V. Оцінювання.
 
VІ. Дозвольте зазначити, що Олесь Гончар - письменник планетарного світогляду, який створив свій власний світ, світ щедрий, багатогранний, поліфонічний. Тому в його творах, розглядаючи одну проблему, стикаєшся з іншою, як ви могли переконатися на уроці.
 
VІІ. Домашнє завдання.
 
1. І все-таки, "що мусило статися"? Свій варіант розвитку подій ви дасте вдома.
2. У вас є можливість здійснити "чудо". Ви можете виправити вчинки Сашка Діденка, з якими не згодні і змінити, таким чином, їх наслідки.
 
Додатки:
 
"Дерево проблем"
 
"Все, власне, так просто - варто тільки усвідомити, що живеш один раз, що життя - це той рейс, який не повторюється, і що його треба провести достойно"
 
"заплямував"
 
(Політичний аспект: переможців не судять, а його засудили; міра покарання - щоб іншим не хотілося; страта перед усіма; країна могла врятувати, але…; Москва - Батьківщина; підставив товаришів)
 
Кожен сам обирає свою долю
 
(Психологічний аспект: любов - це життя; війна, смерть скінчилися, бажання кохати; вбивство в ім'я життя; проблема вибору; хміль похмілля, але "я її люблю", "якщо треба, то треба")
 
"Нагорода за все"
 
(Морально-етичний аспект: ми такі ж, як і він; мільйони пострілів в людину + один постріл; "орден вічного щастя")
 
"Почуття несамовитої правоти"
 
(Морально-етичний аспект: "Omnia vincit amor" - "Любов перемагає все"; протест проти чужого втручання вжиття; Афганістан, Ірак) (Бережіть свою людську гідність)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!!!
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика



    Онлайн всього: 6
    Гостей: 6
    Користувачів: 0
 
Наша група в ВКонтакті