ДПА-2017

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

[ Свіжі повідомлення | Учасники | Правила форуму | Пошук | RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Форум педагогів по предметах » Форум вчителів української мови та літератури » Ірина Жиленко “Підкова”, “Гном у буфеті” (Розробка уроку з української літератури у 6 класі)
Ірина Жиленко “Підкова”, “Гном у буфеті”
Victor_PasykДата: Неділя, 16.06.2013, 22:15:01 | Повідомлення # 1
Активіст
Група: Адміністратор
Повідомлень: 226
Статус: Offline
Розробка уроку з української літератури у 6 класі за творчістю Ірини Жиленко


Тема. Ірина Жиленко “Підкова”, “Гном у буфеті”.
                                      
Мета: поглибити знання учнів про життєвий та творчий шлях І.Жиленко;вчити аналізувати її програмові твори,вміти прокоментувати їхній зміст,знаходити і пояснювати художні засоби; висловлювати власні роздуми про щастя і шлях до нього,про цінності,які потрібно берегти в сучасному світі; розвивати культуру зв’язного мовлення,увагу,спостережливість,уміння творчо мислити, робити власні висновки; формувати кругозір,світогляд учнів; виховувати почуття дружби,вміння бачити красу навколо,цінувати доброту,прищеплювати повагу до творчості І.Жиленко,інтерес до наслідків власної праці.
                                
Тип уроку: засвоєння нових знань
                                   
                                             
Хід уроку

І.Організаційний момент
ІІ.Перевірка д/з.

 - Які почуття у вас викликає Жар – птиця?Чому “хороше жити під сонцем Жар – птиці?”
 - Як ви вважаєте,кого уособлює в собі Ґава?
 - Яка основна думка твору?
 - Чого навчає нас дана поезія?
ІІІ.Повідомлення теми,мети та завдань уроку.Мотивація навчальної діяльності.
      Для дітей І.Жиленко ніколи не стомлюється писати, навпаки, багато її “дорослих” 
віршів пронизані теплими і щасливими спогадами про дитинство, що є другим її життєдайним джерелом, яке ніколи не замулюється і не висихає.Для неї дитинство – це “святкова казка”.Поетеса хоче, щоб всі діти вірили у добрі і прекрасні чудеса,у гномів, у Діда Мороза, у те, що квіти уміють танцювати вальс, а ляльки – розмовляти.На її думку, це не зашкодить майбутньому науковому мисленню, зате на все життя закладає ніжність до всього живого, осяє світ чарівним світом краси і радості.І в цьому ми переконаємось на сьогоднішньому уроці, вивчаючи її поезії “Підкова”, та “Гном у буфеті”.
ІV.Сприйняття і засвоєння учнями навчально матеріалу.
1. Опрацювання програмових творів І.Жиленко “Підкова”              
  2.Виразне читання твору
  3.Аналіз поезії
  - Яка тема твору?( Зображення ліричної героїні твору, яка знайшла золоту підкову, загублену конем Дідуся Мороза, і прагнула,що б за її допомогою здійснилися всі мрії.)                              
  - А яка ж ідея даної поезії? ( Кожна дитина відчуває себе щасливою, коли у новорічні свята всі її бажання збувалися.)                                 
Основна думка: кожна дитина мріє про здійснення власних бажань,вірить у Діда Мороза і щасливу підкову.
- Передайте будь ласка, сюжет поезії.
4.Охарактеризуйте героїв твору
   (Лірична героїння вірить у силу чарівних речей, фантазерка, мрійниця,порядна, відповідальна)                                     
5.Бесіда за змістом
 - Опишіть красу зимової природи. Як про це сказано у творі?
 - Згадайте, яким ви  бачили сніг взимку за сонячної погоди?
 - Якою у творі ми бачили підкову?
 - Яке враження справила підкова на оточуючих?
 - З яким проханням звернулась лірична героїня твору до підкови?
 - Чому діти вірили у чарівність підкови?
 - Що свідчить про бажання дівчини повернути підкову Діду Морозу?
 - Чи здійснюються бажання, які ви загадуєте на Новий рік?
 - За що ви любите це свято?
 - А що необхідно зробити для обов’язкового здійсненя наших мрій?
 - Чим ця поезія пов’язана з поезією “Жар – птиця”, яку ми вивчали на попередньому уроці?
6.Самостійна робота.
7.Виразне читання та аналіз твору “Гном у буфеті”
    - Яка тема поезії? (Шанобливе ставлення до буфетного гнома,який у всі століття живе в реальній дитячій уяві)
    - Визначте тему поезії. (Возвеличення почуття пошани, любові до гнома як сімейної реліквії)
    - А яка ж основна думка твору? (Дитинство – це чарівний, дивовижний час кожної людини, коли вона сприймає все казкове, цікаве, навіть гнома, що нашіптує казки )                                                     
    - Охарактеризувати образ гнома за планом.
 8.План характеристики образу гнома
    1.Давній мешканець людського будинку.
    2.Обов’язки гнома:
       а) гукав пустунам: “Ая – яй!”;
       б) слухняним давав шоколадки;
       в) золотить на свято сервізи;
       г) нашіптує дітям казки.
    3.Риси характеру:
       а) чемний;
       б) працьовитий;
       в) відповідальний;
       г) вихований;
       д) вміє підтримувати дружні стосунки;
       е) полюбляє смачно поїсти і солодко поспати.
     4.Гном – франтом
     5.Значення образу гнома для  виховання  не одного покоління дітей.                                                         
 9.Бесіда за змістом поезії.
    - Хто такі гноми? Що ви про них знаєте?
    - Як поетеса ставиться до гнома?
    - Чому гнома вважали сімейною реліквією?
    - Як гном виховує малят?Як про це сказано у творі?
    - Що любить смакувати гном? Як це його характеризує?
    - Хто і для чого навчив гнома чемним манерам?
    - Які звуки у буфеті свідчать про наявніст у ньому гнома?
    - За що діти люблять гнома?
    - Чого навчає нас ця поезія?
10.Самостійна робота.Визначити групи художніх засобів, ужитих в поезії,з’ясувати їхню роль у творі.
    - Охарактеризуйте художні особливості твору 
    ( Епітет: “буфетний гном”.
      Метафора: “золотить сервізи”, “багріє його ковпачок”.
      Риторичні оклики: “Ая – яй!”, “прислухайтеся!”.
11.Гра “Заповни анкету”( за віршем І.Жиленко “Гном у буфеті”.
                                           Анкета
Ім’я
Вік
Зовнішність
Занятя
Уподобання
Друзі
Риси характеру
      - Яка ж основна думка поезії?
12. РЗМ.Скласти твір – мініатюру “В чому чаруюча краса дивосвіту (за твором І.Жиленко)”
V.Підсумок уроку. Гра “Хто швидше?”.
VІ.Оголошення результатів навчальної діяльності учнів.
VІІ.Д/з.Вивчити на пам’ять одну з поезій І.Жиленко.Поміркуйте про роль батьківського дому  в житті людини,про відповідальність за власну родину (за творами І.Жиленко)
VІІІ.Пояснення д/з

                                      

                                       Використана література

1.Дудіна Т.К.,Панченков А.О. Українська література: 6 кл.:Підручник – К.:А..С.К. 2006.
2.Жиленко І.Казки буфетного гнома. – К.,1985.
3.Українська література.5 – 9 класи: Програма для загальноосвітніх закладів з українською мовою навчання / За ред. Р.Мовчан. – К.:Перун; Ірпінь, 2005.
4.Українська література.Христоматія нововведених творів. / Упор. Мовчан Р. – К.:Генеза, 2002. – 496с.
5.Косогова О.О.Метод проектів у практиці сучасної школи. – Х.: Вид – во “Ранок”.
6.Марина Павленко про П.Тичину, Н.Суравцову, В.Симоненка, В.Стуса, І.Жиленко / М.Павленко – Київ: Грені – Т.2009 – 120с.іл. – (Серія “Життя видатних дітей”.
7.Паращин В.В.Українська література.6 клас.Комплексний зошит для контролю знань. – Х.:Вид – во “Ранок”.
8.Презентація спогадів І.Жиленко. “Свобода” (газета), 30 грудня 2011р.,с.18
9.Шарова Є. Ірина Жиленко / Історія української літератури ХХ століття: Удвох кн. – К.,1995 – Кн.2 – ч.2
10.Шингоф І.Л.Українська література.Христоматія 6 клас. – Донецьк: Центр підготовки абітурієнтів,1999.
 
Форум » Форум педагогів по предметах » Форум вчителів української мови та літератури » Ірина Жиленко “Підкова”, “Гном у буфеті” (Розробка уроку з української літератури у 6 класі)
Сторінка 1 з 11
Пошук:

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика


 
Наша група в ВКонтакті